Wednesday, July 29, 2009

perlu ke ?

situasi ini berlaku sewaktu hari pertama selepas minggu orentasi yang sangat seronok. berlaku di sebuah kedai makan. ternampak dengan seorang lelaki yang duduk sebelah aku masa orentasi. tegur la. konon macam peramah nak berkawan kan.

aku = weh. tak makan? join la sekali.

dia = oh, fikri. ok ok. selang 30 saat dia tya aku. ( hey, where are you from? )

aku = melaka. kau?

dia = owh i'm from damansara. u stay hostel yea?

aku = yeah. kau ulang alik la?

dia = yeah. had to. i had a car. but my car broke down so had to take train. huh. so tiring.

( point no 1, tak bole ke dia cakap naik train terus. perlu ke cakap keta dia rosak? )

tiba tiba ada orang datang mintak derma. dia cakap kat orang tu. i dont have enough cash. sorry. aku awal - awal da buat buat tak nampak. hahah.

dia = i memang ta cukup cash. selamat ada touch n go. senang naik train.

( point no 2. aku tak tanya pun dia ada touch N go ke tak. perlu bagitau ke? )

diam buat 2 minit.

dia = fyi,i'm from lim kok wing. tapi i failed my subject there (sambil gelak dgn muka yang paling annoying) tu yang my dad ask me to go here.

( point ke 3,aku tak tanya pun,dia cakap. aku da mula menyampah )

dia = hey fikri,tomorrow class start at what time heh?

aku = 2 pm.

dia = oh my god! ( dengan muka yang paling sial ) i cannot attend that class. i had to go to offiice. i kena jalankan business daddy i. i sekarang da jadi manager at his company. )

( point 5. da memang ketara la. memang aku menyampah. asal la budak ni duduk sebelah aku masa orientasi, pastu sama programme lak )

last point. esok pagi 2 minutes before kelas terserempak.

dia = selamat sempat. hahah. i tidur 2 jam je semalam. ( sambil hisap pall mall hijau )

aku = oh. kenapa lambat? kau buat apa?

dia = i clubbing. habisla daddy i bayar credit card i nie. 1 thousand lebih i spend last night. haha. ( dengan senyuman paling annoying aku pernah tengok )

aku = buat buat seperti ada orang call dan perlahan perlahan aku naik kelas.

fuh. menyampah gila. kaya ke? kalau kaya pun tak perlu kot show off. tak perlu cerita lah aku rasa. lagipun yang kaya tu daddy kau. bukan kau. menyampah kot. bangang gila. and one more. slang cakap kau tu perrghh memang menyampah. kl jadi keyy ellll.

selamat classmate aku yang lain ok. alhamdulillah. tapi ada lagi yang tak datang.

mintak mintak budak 2 ekor yang kelam kabut pakai spek itam dalam dewan masa orentasi tu bukan kelas aku.

amin.

10 comments:

Deya Zanial said...

omg ! omg ! omg !

HAHAHAHAHAHA :D

die cakap omg kn? u cakap laa otk ! kalau die tanye ape tu otk u jawab "OHTAKKAU" HAHAHA :D

sumpa kelakar gile haha ade jugak orang macam tu kat dunie neh ek?

phewww ! selamat i tk masok unitar jugak. kalau tk mesti da lame i tolong u hempuk budak tu HAHAH :DD

Sara Z. said...

selamat aku tak masuk ipt kau.
hahaaaa.
mamat tu dah tua kot.
tgk lah, dia dah pnh masuk LKW, pastu skrg dah jd manager(entah entah asst manager je, haha, jahat mulut aku) company bapak dia, hurm.
who knows, dia kat situ sbb bapak dia paksa dia study juga, kan.

kiki said...

deya hahah. ada kot orang camtu. nanti i kenalkan u dengan dia. hahah.

sz. umur dia baru 19. pendek lagi dari aku. tak. masalahnye,perlu ke dia bagitau aku semua tuh?

Deya Zanial said...

ok jugak kalau u nk kenal kn dgn i. byk benefits dpt.

1. org kaye.
2. mampos bapak die aku keje kn credit card ank die tu.
3. dapat g clubbing KAHKAHKAH.
4. dpt improve eng i. haha sumpa tk de kene mengene.
5. jadi menantu orang key elll HAHA.

tp lepas neh mmg asek omg omg laa i kalau cakap dgn u HAHAHA.

kiki said...

hahah serius nati i kenalkan u dengan dia. takpun i kasi gambar u kat dia suh dia bomohkan. supaya u suka dia. hahah.

Anonymous said...

tlg la..sgt mnyampah kot.

Farhana said...

asal do camtu?
hahah
geli geli je kiki
kat tmpt ana ramai gak mcm tu
cite pom pom
tp sebenarnya org biasa je
bodoh gila kot

kiki said...

suri and ana. hahah. memang menyampah. ni baru dgr cerita. belum dgr slang dia lagi. dgn bila dia gelak. fuhh. sumpah menyampah gila.

ZA said...

point 7 : apesal die bajet mcm sial? haha. irritating gila budak mcm tu.

kiki said...

yeah the word irritating really suits that guy. thanx zuera. haha.