Monday, July 27, 2009

majlis perwakilan mahasiswa

assalamualaikum semua. lama sungguh aku tak update blog ni. baru je sambung belajar. busy. rumah sewa aku duduk takda pulak wireless. tak semua seperti apa yang aku jangkakan. tapi setakat ini semua aku tak kesah la. benda biasa. ada beberapa benda je aku tak puas hati.

no 1. rumah duduk 8 orang. seorang RM150. sebulan RM1200. tapi kenapa bole paip rosak? tangki rosak la. setakat dinding kotor aku tak kisah la. ni sampai menyusahkan aku nak mandi je kena pegi buka air dekat tangki la. leceh. tapi tu kira ok la.

no 2. kampus yang tak seberapa. hahah. tu pun kira takpe la.

no 3. dan paling sial. orentasi. bangang sungguh mpm ni. game yg dijalankan semua bodoh. dan tak kena dengan umur. dia suruh buat joget apa entah. memang kelakar gila lah joget tu. bila kitorang (student lelaki yang cool) tak buat dia kata takda keyakinan diri. hahah. ada kaitan ke? kau suruh buat benda yang memalukan diri. sapa nak pegi buat?

lepas tu paling tak bole blah. masa mpm perkenalkan diri. depan semua student. mpm main tolak tolak. sambil cakap ' kau dulu lah,kau dululah ' sambil semua malu malu nak kenalkan diri. pandang bawah je. ini kot yang aku rasa takda keyakinan diri. hahah.

ini paling sial. ada sorang ex unitar. da berjaya ah konon nya. entah apa nama entah. india. dia sound kitorang kaw kaw. dia kata dia dengar banyak report pasal accomodation. ini tak betul itu tak betul. dia kata kitaorang semua student. kena belajar hidup susah. dia kata lah 'kalau saya kan,dapat rumah busuk pun saya tak kisah,pasal saya student. tak perlu mewah mewah'

fuck. aku da menyumpah dalam hati. lagi bangang. bodoh. kau mintak serumah sampai RM1200. abis tu kau aspect aku nak diam la bila rumah macam sial. bangang. kalau rumah free,takdalah aku complain. aku pun tak kisah. masalah rumah nak sampai RM1200, pastu before masuk janji itu ada ini ada. bila masuk semua takda. complain la. hak pengguna. kami bayar ! bodoh punya senior.

ok itu sahaja ketidak puas hatian aku. tapi sumpah orentasi macam bodoh. kalau budak darjah 3,mungkin dikira berjaya la. dorang suka lah kot main joget joget. main tepuk tangan kuat kuat. tapi bagi kitorang orentasi ni tak berjaya.

and kepada no 1 dan no 2,saya suka anda hahah :)

sekian.

9 comments:

Anonymous said...

Kau kurang ajar. Aku cari kau. Siap kena kitai!

-senior UNITAR yang dah berjaya tu-

Sara Z. said...

aaah, i've been waiting for your new entry actually. :)

standard lah orientasi mcm sial.
haha.
semua org pun kena lah dik.

kalau nak cari rumah sewa, kena be careful sket.
tp since unitar dah provide utk kau and kau pun TERPAKSA bayar monthly, nak buat mcmana kan?

complain lah sayang oi.
hari tu baru aku buat aduan kat MPP pasal facilities fac aku yg tah pape.
MPP pun tah pape je sbnrnya, poyo je lebih.

Farhana said...

marah betul kiki ni
hahah
ana masa orintasi dulu pun cam bodo
bosan
patu nangis :P

kiki said...

hahah bengang kot. macam bangang gila.
haha tapi saya tak nangis la ;)

kiki said...

hahah tau takpe. macam bangang gila kan.
bajet je lebih. aduhai lemah lemah.
selamat da berlalu da masa masa sukar nie. hee.

kiki said...

anonymous ugutan nie. hahah.

ZA said...

haha rileks2 sudah~

Deya Zanial said...

haha itu kire ok laa u punye facilities teruk.yg i neh mase orientasi macam sialahai da laa tido tk jejak tiga jam *bukan sebab clubbing ok* da tu kene belari sane sini. every move kene belari. sial tk? sial kn? sampai ade budak kene jahit kaki die pasal luke. kuku tercabut. doctor da warning jgn bagi students belari tp die kate "kitorang kejar mase dik" waklu kau kejar mase. kalau kau atur mase betol betol sempat kot pegi sane sini tk ya belari. betol tk?

cehh da macam tempat pelepasan ketidakpuashatian plak HAHA. sorry bro ter emo sikit HAHAHA :D

ehh copcop posting u kali neh agak menyakitkan mulot i membace sikit. "kitorang (budak yg cool)" wooo wooo cool ke bro? HAHAHA.

kiki said...

zura. hahah aku rileks la nie.

deya. yeah. MPM memang sial ! tak terurus. haha.