Friday, September 4, 2009

berkenan

cara cara mengusha awek. ni semasa orientasi.

kan ada kenal kenal kan diri kan.

kenalkan diri sekaligus beritahu cita cita.

bermula dengan abu. abu berdiri dan berkata, “nama saya abu bin dolah. bila besar nanti saya ingin jadi juruterbang, jadi bolehlah saya pergi ke australia, eropah, iraq dan sebagainya”.

“bagus abu. terima kasih. siapa lagi?” tanya lecturer.

kemudian tiba masa elisha perkenal kan diri. elisha merupakan student ter-hot dalam kelas. elisha pun berkata 'nama i elisha binti abdul rahman. i bila besar nak jadi suri rumah. nak uruskan suami i. nak jaga anak anak kami nanti'.

“bagus. jadi suri rumah tangga merupakan cita-cita yang mulia. siapa lagi?” kata lecturer

seman berdiri dan dengan rileks dan tanpa rasa bersalah berkata, “gua seman bin leman, bila besar nanti gua bercita-cita untuk membantu elisha mencapai cita-citanya”

hahaha

6 comments:

Sara Z. said...

okay, malu gila jadi perempuan tu.

kiki said...

seman tu yang sempoi hahah

reverie said...

Sebab tu nama dia Seman. haha.

Deya Zanial said...

hahahah sumpa lawak. copcop neh cerite betul ke?

kiki said...

bukan cerita betul. ciptaan. hahaha seman seman.

Farhana said...

bongooknye seman
haha